FYI

Detta är inte en pro-ana/-mia/-ätstörning blogg. Vill bara skriva (kanske för mig själv?) att jag INTE är för ätstörningar även om jag själv låter min ätstörning vinna ganska mycket. Jag har som mål att bli frisk. Det är svårt att skriva exakt ifall bloggen handlar om att låta ätstörningen styra eller försöka bli frisk, eftersom jag faktist själv inte vet vad jag vill just nu. Tänker olika varje dag så inläggen verkar ibland "pro-ätstörning" (ARGH FAN VILL ENDÅ INTE VARA DET!!) och ibland om viljan att bli frisk. 
 
Äh, är så fans tom i huvudet nu att jag inte ens vet vad jag skriver mera. Skall snart till min kk övernatten, och japp är ju lite förtjust i honom. Men alltså wtf vad är det för fel på mig? VARFÖRVARFÖRVARFÖR är jag intresserad av honom? Varför kan jag inte vara kåt på någon snäll mammaspojke? FML
 
 
 
T
2014-10-21 @ 21:54:57
URL: http://facerealityy.blogg.se

Känner precis likadant, jag vill verkligen inte påvera någon negativt. Men mig själv bryr jag mig inte om så därför blir det mycket negativt och dåligt skrivet... Jag har inte pratat med någon terapeut eller liknande btw. Har jätte svårt att prata om mina känslor för någon, inte ens mina närmaste vänner vet någonting. Jag vill jätte gärna prata med någon för snart orkar jag inte hålla allt för mig själv. Men känner att jag är för fet för att klaga på ätstörningar.. Vill nå mina mål först, annars kommer jag aldrig klara att bli smal om någon vet om mina problem.. Har du pratat med någon?

Svar: Jag förstår. Jag gick förra året på terapi och har nu blrjat gå på ätstörningskliniken. De skulle villa att jag är 2 veckor på dagavdelniningen men vågar inte för att jag är rädd för att gå upp i vikt. Jag skulle nog aldrig ha vågat gå på terapi om inte kompisarna och föräldrarna skulle ha tvingar mej... Nog är jag glad att jag gick endå. T.ex terapi kan du ju försöka gå på om du vågar, där "tvingar" de ingen att äta, utan du kan ju bara tala om dina känslor och sånt:)
Karolina

L/A
2014-10-27 @ 17:44:29
URL: http://grapeflavoredcocaine.wordpress.com/

Jag tycker det är bra att du skriver precis det du känner. Tror nog att i alla fall de som har ens lite vett i skallen förstår att du kan inte hjälpa dina egna tankar just nu, särskilt när ätstörningar är framför allt psykiska sjukdomar. Det är också säkert väldigt tungt att försöka uttrycka allt du känner till någon som aldrig varit med om samma lidande, så bloggen är också ett utmärkt medel för dig att få uttrycka dig fritt. Kämpa på gumman <3

Svar: Tack❤️
Karolina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stairwaytolife.blogg.se

Bloggar om min ätstörning (anorexi,bulimi), ortorexi, depression, alkoholmissbruk, festande, män, familj, kompisar, studier, jobb...

RSS 2.0